Ο Τουρισμός είναι το μονοπάτι για το ξέφωτο, ας το φροντίζουμε συνεχώς
TopStoryGallery:
του αγαπητού ξάνθη Ο
Τουρισμός είναι το βαγόνι της προοπτικής του τόπου και εκεί οφείλουμε
να επενδύσουμε ποικιλοτρόπως» δηλώνει στη Γνώμη ο προϊστάμενος
Διεύθυνσης του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού στη
Δωδεκάνησο Αγαπητός Ξάνθης και σημειώνει ότι τα μηνύματα για τη νέα
σαιζόν είναι θετικά, γεγονός που δείχνει τις τουριστικές αντοχές της
χώρας μας. Ο κ. Αγαπητός Ξάνθης σχολιάζει τα πλάνα τουριστικής προβολής από την
περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τον Δήμο Ρόδου και δεν κρύβει την
ικανοποίηση του: «Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αποδεικνύει έμπρακτα ότι
αντιλαμβάνεται τις σύγχρονες ανάγκες και έχει προσαρμόσει το
διαφημιστικό της
πλάνο σε βάθος τριετίας με θετική ορμή και
αποτελεσματικότητα. Επίσης και ο Δήμος Ρόδου προσαρμόζει και
εκσυγχρονίζει το διαφημιστικό του σχεδιασμό στις κύριες εκθέσεις μέσα
από συγκεκριμένες ελεγχόμενες κινήσεις. Είναι βέβαιο ότι η συνεργασία
των δύο τοπικών πυλώνων θα αποδώσει τα περισσότερα στο πνεύμα «η ισχύς
εν τη ενώσει». Επίσης και η... συντεταγμένη διαφημιστική προσπάθεια του
Υπουργείου Τουρισμού σε επίπεδο χώρας αποδίδει καρπούς, ανοίγοντας νέους
αγοραστικούς τουριστικούς ορίζοντες όπως η Κίνα και η Ινδία και έχοντας
παράλληλα ως απόδοση την πρόταση για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
επιδιώκει παράλληλα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
Αναφέρεται στα παράπονα που εξέφρασαν την προηγούμενη τουριστική σαιζόν
τουρίστες στο νησί της Ρόδου..Πρώτη θέση έχει η Μεσαιωνική Πόλη..
«Κράχτες και αισχροκέρδεια μερικών επιχειρήσεων στη Μεσαιωνική Πόλη. Ένα
άλλο θέμα ανάγεται στην
δυσκολία των πεζοδιαβάσεων και συγκεκριμένα
για την ταλαιπωρία που υφίστανται
τα
Άτομα με Ειδικές Ανάγκες από το
πλήθος των άναρχων μηχανοκίνητων σταθμεύσεων».
Με τον ΠΡΟΤΟΥ τι πρέπει να γίνει; Ο κ. Ξάνθης μιλά για έξυπνη αναμόρφωση
του: «Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει αλλά και οι απαιτήσεις του
τουριστικού πακέτου έχουν νέα δεδομένα. Οι προορισμοί έχουν
διαφοροποιηθεί και συνεπώς χρειάζεται μια έξυπνη αναμόρφωση της δομής
του μέσα από συγκλίνουσες στρατηγικές προς όφελος του νησιού».
Τοποθετείται και για τον Κολοσσό: «Το σημερινό ζωντανό δίλημμα είναι τι
πολιτισμό αφήνουμε για τις επόμενες δεκαετίες ? Πάνω σε ποιες
ηθικές
αξίες και αρχές μπορεί να δομηθεί ο νέος αξιακός χάρτης? Είναι ερωτήματα
που ο τότε Κολοσσός τα απάντησε την εποχή του μέχρι και σήμερα.
Εμείς είμαστε ικανοί να χειροτεχνήσουμε το δικό μας Κολοσσό?».
Σε δύο μήνες από τώρα αρχίζει η νέα τουριστική σαιζόν. Που πρέπει να
εστιάσουμε; «Πάνω από όλα είναι ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ, είναι συμπεριφορά, είναι
ευθύνη. Έχουμε ένα Τόπο ευλογημένο που μας «έφτιαξε», ας κάνουμε και
εμείς το αντίστοιχο αντίδωρο σε Αυτόν με την περιβαλλοντική μας
φροντίδα, με την κοινωνική μας συνεργατικότητα, με την οικονομική μας
ελεγξιμότητα.
Ο Τουρισμός είναι το μονοπάτι για το ξέφωτο, ας το φροντίζουμε συνεχώς».
Να ξεκινήσω από την τουριστική κίνηση για τη νέα σαιζόν...Τι μηνύματα υπάρχουν;
Τα μηνύματα που φτάνουν από όλη την Ευρώπη είναι με θετικό πρόσημο.
Σ΄ένα κόσμο που πλήττεται από αστάθεια και ρευστότητα, οι τουριστικές
αντοχές της χώρας δείχνουν να έχουν επάρκεια και ικανοποιητική δυναμική.
Η τουριστική έκθεση του Βερολίνου θα αποτελέσει το τελικό βαρόμετρο της
εξέλιξης της νέας τουριστικής περιόδου. Όπως και να έχουν τα πράγματα, ο
Τουρισμός είναι το βαγόνι της προοπτικής του τόπου και εκεί οφείλουμε
να επενδύσουμε ποικιλοτρόπως, είτε με δημόσιες επενδύσεις, είτε με
ιδιωτικές ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις του τουριστικού ρεύματος.
2. Το διαφημιστικό πλάνο της περιφέρειας αλλά και του δήμου Ρόδου θα βοηθήσουν και πόσο στο να πάει καλά η σαιζόν;
Η διαφημιστική καμπάνια πλέον οφείλει να συντονιστεί στις νέες
προκλήσεις της επικοινωνιακής πολιτικής. Σήμερα το διαδίκτυο και τα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης αντικατάστησαν το παλαιό παραδοσιακό πληροφοριακό
«έντυπο». Η πλειονότητα των πελατών επιλέγουν να καθορίσουν τις διακοπές
τους μέσα από την ζωντανή εικόνα που παρέχει το διαδίκτυο και μάλιστα
έχουν την δυνατότητα
να σχολιάσουν δημόσια εάν έχει επιτευχθεί η
προσδοκία του προορισμού. Η πρόκληση είναι μεγάλη και χρειάζεται λεπτούς
και μελετημένους χειρισμούς. Πράγματι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
(Π.Ν.Α), έχοντας τη διαχείριση του 40% του τουριστικού δυναμικού της
χώρας αποδεικνύει έμπρακτα ότι αντιλαμβάνεται τις σύγχρονες ανάγκες και
έχει προσαρμόσει το διαφημιστικό της
πλάνο σε βάθος τριετίας με θετική
ορμή και αποτελεσματικότητα. Επίσης και ο Δήμος Ρόδου προσαρμόζει και
εκσυγχρονίζει το διαφημιστικό του σχεδιασμό στις κύριες εκθέσεις μέσα
από συγκεκριμένες ελεγχόμενες κινήσεις. Είναι βέβαιο ότι η συνεργασία
των δύο τοπικών πυλώνων θα αποδώσει τα περισσότερα στο πνεύμα «η ισχύς
εν τη ενώσει». Επίσης και η συντεταγμένη διαφημιστική προσπάθεια του
Υπουργείου Τουρισμού σε επίπεδο χώρας αποδίδει καρπούς, ανοίγοντας νέους
αγοραστικούς τουριστικούς ορίζοντες όπως η Κίνα και η Ινδία και έχοντας
παράλληλα ως απόδοση την πρόταση για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
επιδιώκει παράλληλα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ο τουρισμός
αποτελεί πηγή αναζωογόνησης και γενναίας συμβολής στο ΑΕΠ της χώρας.
Από αυτόν περιμένουμε πολλά, γι΄ αυτό οφείλουμε να τον φροντίζουμε και
να τον μελετούμε, σ΄ ένα διεθνές ανταγωνιστικό και ευμετάβλητο.
περιβάλλον
3. Ποια είναι η άποψη σας για τον ΠΡΟΤΟΥΡ; Πρέπει να διατηρηθεί; Μήπως
τελικά έχουμε πολλά όργανα που ασχολούνται με τον τουρισμό;
Ο ΠΡΟΤΟΥΡ έχει επιτελέσει ενδιαφέρον έργο από τα μέσα του
‘90. Οι τότε
τριμερής χρηματοδότηση εξασφάλιζε την πορεία του έργου του. Σήμερα τα
δεδομένα έχουν αλλάξει αλλά και οι απαιτήσεις του τουριστικού πακέτου
έχουν νέα δεδομένα. Οι προορισμοί έχουν διαφοροποιηθεί και συνεπώς
χρειάζεται μια έξυπνη αναμόρφωση της δομής του μέσα από συγκλίνουσες
στρατηγικές προς όφελος του νησιού. Ας μην λησμονούμε ότι η Ρόδος
αποτελεί την ναυαρχίδα του τουρισμού μέσα σε ένα σύμπλεγμα των 48 νησιών
της Π.Ν.Α, όπου το κάθε νησάκι έχει τις χάρες του και την μοναδικότητα
του (το χαρακτηρισμό της αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής).
4.Η γενικότερη κατάσταση στα νησιά μας με το προσφυγικό επηρεάζει τον τουρισμό;
Το προσφυγικό αποτελεί την νέα κοινωνική «γάγγραινα» με διεθνή εμβέλεια.
Οι ροές των προσφυγών κυνηγώντας το όνειρο της επιβίωσης και της
ασφάλειας και
προσβλέποντας την μετεγκατάσταση τους στη βόρεια
«πλούσια» Ευρώπη από τη δοκιμαζόμενη περιοχή της Μ.Ανατολής, συνεχίζουν.
Δυστυχώς η χώρα
μας έχει εμπλακεί ως ενδιάμεσο διαμετακομιστικό
κέντρο και η διαχείριση του θέματος εκφεύγει πλέον από τα στενά χωρικά
μας όρια. Αυτή η ρευστότητα αντανακλά και στο ευαίσθητο τουριστικό
προϊόν. Η περίπτωση της Κω (τέταρτος τουριστικός προορισμός) δείχνει την
λεπτότητα του προβλήματος. Η ηρεμία, η κοινωνική ισορροπία και το
ασφαλές περιβάλλον είναι τα εχέγγυα της τουριστικής εικόνας του τόπου
φιλοξενίας
και της αντιμετώπισης της όποιας κρίσης από αυτόν.
5. Ποια ήταν τα πιο συχνά παράπονα των τουριστών που ήρθαν πέρυσι στη Ρόδο;
Περισσότερα συγκεντρώνοντα στη Μεσαιωνική Πόλη στο κομμάτι της αρνητικής
συμπεριφοράς των κραχτών και στην επιδεικνυόμενη αισχροκέρδεια μερικών
επιχειρήσεων. Πράγματι οι τουρίστες αποδίδουν μεγάλο βάρος στην ποιότητα
των διακοπών τους και κυρίως στις κοινωνικές σχέσεις με την ευρύτερη
έννοια.
Ένα άλλο θέμα ανάγεται στην
δυσκολία των πεζοδιαβάσεων και συγκεκριμένα
για την ταλαιπωρία που υφίστανται
τα
Άτομα με Ειδικές Ανάγκες από το
πλήθος των άναρχων μηχανοκίνητων σταθμεύσεων.
Επίσης η διαδρομή μεταξύ εμπορικού λιμανιού και τουριστικού οφείλει να
αναβαθμιστεί και να αποτελέσει μια «περατσάδα» με τους ανάλογους
αστικούς εξοπλισμούς. Το θαλάσσιο μέτωπο (από το ύψος του Μίρα-Μάρε έως
και το Καρνάγιο) αποτελεί τη βιτρίνα του νησιού και οφείλει να έχει τη
ιδιαίτερη τουριστική μέριμνα.
6. Με την ανακατασκευή του Κολοσσού συμφωνείτε;
Ο Κολοσσός αποτελεί για το νησί και όχι μόνο το ζωντανό μύθο του.
Σίγουρα είναι ταυτισμένος με τη Ρόδο από τον 3ο αιώνα π.Χ και ακόμη και
σήμερα τα μηνύματα από την μεγαλειώδη κατασκευή της εποχής εκείνης,
είναι επίκαιρα και αναγνώσιμα (και στον τουριστικό τομέα). Όμως του
μύθους τους έχουμε για να προκαλούν ενδιαφέρον, λόγο
και μυστήριο. Η
πρόκληση της (επανα)κατασκευής του είναι αμφισβητήσιμη γιατί ο
χωροχρόνος αποδίδει νέες συνθέσεις, νέα τοπόσημα που οφείλουμε να
καταθέσουμε εμείς, με την δική μας κουλτούρα, για τις επόμενες γενιές.
Το σημερινό ζωντανό δίλημμα είναι τι πολιτισμό αφήνουμε για τις επόμενες
δεκαετίες ? Πάνω σε ποιες
ηθικές αξίες και αρχές μπορεί να δομηθεί ο
νέος αξιακός χάρτης? Είναι ερωτήματα που ο τότε Κολοσσός τα απάντησε την
εποχή του μέχρι και σήμερα.
Εμείς είμαστε ικανοί να χειροτεχνήσουμε το δικό μας Κολοσσό?
7. Σε δύο μήνες ανοίγει η νέα τουριστική περίοδος...Τι θα πρέπει να
προσεχθεί για να φεύγουν ικανοποιημένοι οι τουρίστες που μας
επισκέπτονται;
Εκτιμώ ότι βασικό μέλημα μας είναι η λειτουργικότητα του νησιού και της
Δωδεκανήσου. Με τη λέξη «λειτουργικότητα» αναφέρομαι στη συνύπαρξη,
συνεργασία και συνηγορία δράσεων, πράξεων, αποφάσεων μεταξύ ΟΛΩΝ των
εμπλεκόμενων
στον τουριστικό χώρο. Ο Τουρισμός είναι ένα κέντημα πολλών
συναρτούμενων κόμβων και κινήσεων ώστε να υπάρχει το επιχειρούμενο
θετικό αποτέλεσμα.
Αλλά πάνω από όλα είναι ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ, είναι συμπεριφορά, είναι ευθύνη.
Ο Τόπος διαθέτει άριστες τουριστικές μονάδες οι οποίες έχουν βραβευθεί
στην παγκόσμια αγορά. Έχουμε ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται με
φιλότιμο και
συνέπεια. Έχουμε τουριστικούς παράγοντες έμπειρους και
αποτελεσματικούς, αλλά και η νέα γενιά δείχνει καλά στοιχεία εγγυώμενα
το επιχειρηματικό μέλλον. Έχουμε ένα Τόπο ευλογημένο που μας «έφτιαξε»,
ας κάνουμε και εμείς το αντίστοιχο αντίδωρο σε Αυτόν με την
περιβαλλοντική μας φροντίδα, με την κοινωνική μας συνεργατικότητα, με
την οικονομική μας ελεγξιμότητα.
Ο Τουρισμός είναι το μονοπάτι για το ξέφωτο, ας το φροντίζουμε συνεχώς. See more at:
http://www.verena.gr/
Via
του αγαπητού ξάνθη Ο
Τουρισμός είναι το βαγόνι της προοπτικής του τόπου και εκεί οφείλουμε
να επενδύσουμε ποικιλοτρόπως» δηλώνει στη Γνώμη ο προϊστάμενος
Διεύθυνσης του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού στη
Δωδεκάνησο Αγαπητός Ξάνθης και σημειώνει ότι τα μηνύματα για τη νέα
σαιζόν είναι θετικά, γεγονός που δείχνει τις τουριστικές αντοχές της
χώρας μας. Ο κ. Αγαπητός Ξάνθης σχολιάζει τα πλάνα τουριστικής προβολής από την
περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τον Δήμο Ρόδου και δεν κρύβει την
ικανοποίηση του: «Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αποδεικνύει έμπρακτα ότι
αντιλαμβάνεται τις σύγχρονες ανάγκες και έχει προσαρμόσει το
διαφημιστικό της
πλάνο σε βάθος τριετίας με θετική ορμή και
αποτελεσματικότητα. Επίσης και ο Δήμος Ρόδου προσαρμόζει και
εκσυγχρονίζει το διαφημιστικό του σχεδιασμό στις κύριες εκθέσεις μέσα
από συγκεκριμένες ελεγχόμενες κινήσεις. Είναι βέβαιο ότι η συνεργασία
των δύο τοπικών πυλώνων θα αποδώσει τα περισσότερα στο πνεύμα «η ισχύς
εν τη ενώσει». Επίσης και η... συντεταγμένη διαφημιστική προσπάθεια του
Υπουργείου Τουρισμού σε επίπεδο χώρας αποδίδει καρπούς, ανοίγοντας νέους
αγοραστικούς τουριστικούς ορίζοντες όπως η Κίνα και η Ινδία και έχοντας
παράλληλα ως απόδοση την πρόταση για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
επιδιώκει παράλληλα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
Αναφέρεται στα παράπονα που εξέφρασαν την προηγούμενη τουριστική σαιζόν
τουρίστες στο νησί της Ρόδου..Πρώτη θέση έχει η Μεσαιωνική Πόλη..
«Κράχτες και αισχροκέρδεια μερικών επιχειρήσεων στη Μεσαιωνική Πόλη. Ένα
άλλο θέμα ανάγεται στην
δυσκολία των πεζοδιαβάσεων και συγκεκριμένα
για την ταλαιπωρία που υφίστανται
τα
Άτομα με Ειδικές Ανάγκες από το
πλήθος των άναρχων μηχανοκίνητων σταθμεύσεων».
Με τον ΠΡΟΤΟΥ τι πρέπει να γίνει; Ο κ. Ξάνθης μιλά για έξυπνη αναμόρφωση
του: «Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει αλλά και οι απαιτήσεις του
τουριστικού πακέτου έχουν νέα δεδομένα. Οι προορισμοί έχουν
διαφοροποιηθεί και συνεπώς χρειάζεται μια έξυπνη αναμόρφωση της δομής
του μέσα από συγκλίνουσες στρατηγικές προς όφελος του νησιού».
Τοποθετείται και για τον Κολοσσό: «Το σημερινό ζωντανό δίλημμα είναι τι
πολιτισμό αφήνουμε για τις επόμενες δεκαετίες ? Πάνω σε ποιες
ηθικές
αξίες και αρχές μπορεί να δομηθεί ο νέος αξιακός χάρτης? Είναι ερωτήματα
που ο τότε Κολοσσός τα απάντησε την εποχή του μέχρι και σήμερα.
Εμείς είμαστε ικανοί να χειροτεχνήσουμε το δικό μας Κολοσσό?».
Σε δύο μήνες από τώρα αρχίζει η νέα τουριστική σαιζόν. Που πρέπει να
εστιάσουμε; «Πάνω από όλα είναι ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ, είναι συμπεριφορά, είναι
ευθύνη. Έχουμε ένα Τόπο ευλογημένο που μας «έφτιαξε», ας κάνουμε και
εμείς το αντίστοιχο αντίδωρο σε Αυτόν με την περιβαλλοντική μας
φροντίδα, με την κοινωνική μας συνεργατικότητα, με την οικονομική μας
ελεγξιμότητα.
Ο Τουρισμός είναι το μονοπάτι για το ξέφωτο, ας το φροντίζουμε συνεχώς».
Να ξεκινήσω από την τουριστική κίνηση για τη νέα σαιζόν...Τι μηνύματα υπάρχουν;
Τα μηνύματα που φτάνουν από όλη την Ευρώπη είναι με θετικό πρόσημο.
Σ΄ένα κόσμο που πλήττεται από αστάθεια και ρευστότητα, οι τουριστικές
αντοχές της χώρας δείχνουν να έχουν επάρκεια και ικανοποιητική δυναμική.
Η τουριστική έκθεση του Βερολίνου θα αποτελέσει το τελικό βαρόμετρο της
εξέλιξης της νέας τουριστικής περιόδου. Όπως και να έχουν τα πράγματα, ο
Τουρισμός είναι το βαγόνι της προοπτικής του τόπου και εκεί οφείλουμε
να επενδύσουμε ποικιλοτρόπως, είτε με δημόσιες επενδύσεις, είτε με
ιδιωτικές ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις του τουριστικού ρεύματος.
2. Το διαφημιστικό πλάνο της περιφέρειας αλλά και του δήμου Ρόδου θα βοηθήσουν και πόσο στο να πάει καλά η σαιζόν;
Η διαφημιστική καμπάνια πλέον οφείλει να συντονιστεί στις νέες
προκλήσεις της επικοινωνιακής πολιτικής. Σήμερα το διαδίκτυο και τα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης αντικατάστησαν το παλαιό παραδοσιακό πληροφοριακό
«έντυπο». Η πλειονότητα των πελατών επιλέγουν να καθορίσουν τις διακοπές
τους μέσα από την ζωντανή εικόνα που παρέχει το διαδίκτυο και μάλιστα
έχουν την δυνατότητα
να σχολιάσουν δημόσια εάν έχει επιτευχθεί η
προσδοκία του προορισμού. Η πρόκληση είναι μεγάλη και χρειάζεται λεπτούς
και μελετημένους χειρισμούς. Πράγματι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
(Π.Ν.Α), έχοντας τη διαχείριση του 40% του τουριστικού δυναμικού της
χώρας αποδεικνύει έμπρακτα ότι αντιλαμβάνεται τις σύγχρονες ανάγκες και
έχει προσαρμόσει το διαφημιστικό της
πλάνο σε βάθος τριετίας με θετική
ορμή και αποτελεσματικότητα. Επίσης και ο Δήμος Ρόδου προσαρμόζει και
εκσυγχρονίζει το διαφημιστικό του σχεδιασμό στις κύριες εκθέσεις μέσα
από συγκεκριμένες ελεγχόμενες κινήσεις. Είναι βέβαιο ότι η συνεργασία
των δύο τοπικών πυλώνων θα αποδώσει τα περισσότερα στο πνεύμα «η ισχύς
εν τη ενώσει». Επίσης και η συντεταγμένη διαφημιστική προσπάθεια του
Υπουργείου Τουρισμού σε επίπεδο χώρας αποδίδει καρπούς, ανοίγοντας νέους
αγοραστικούς τουριστικούς ορίζοντες όπως η Κίνα και η Ινδία και έχοντας
παράλληλα ως απόδοση την πρόταση για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
επιδιώκει παράλληλα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ο τουρισμός
αποτελεί πηγή αναζωογόνησης και γενναίας συμβολής στο ΑΕΠ της χώρας.
Από αυτόν περιμένουμε πολλά, γι΄ αυτό οφείλουμε να τον φροντίζουμε και
να τον μελετούμε, σ΄ ένα διεθνές ανταγωνιστικό και ευμετάβλητο.
περιβάλλον
3. Ποια είναι η άποψη σας για τον ΠΡΟΤΟΥΡ; Πρέπει να διατηρηθεί; Μήπως
τελικά έχουμε πολλά όργανα που ασχολούνται με τον τουρισμό;
Ο ΠΡΟΤΟΥΡ έχει επιτελέσει ενδιαφέρον έργο από τα μέσα του
‘90. Οι τότε
τριμερής χρηματοδότηση εξασφάλιζε την πορεία του έργου του. Σήμερα τα
δεδομένα έχουν αλλάξει αλλά και οι απαιτήσεις του τουριστικού πακέτου
έχουν νέα δεδομένα. Οι προορισμοί έχουν διαφοροποιηθεί και συνεπώς
χρειάζεται μια έξυπνη αναμόρφωση της δομής του μέσα από συγκλίνουσες
στρατηγικές προς όφελος του νησιού. Ας μην λησμονούμε ότι η Ρόδος
αποτελεί την ναυαρχίδα του τουρισμού μέσα σε ένα σύμπλεγμα των 48 νησιών
της Π.Ν.Α, όπου το κάθε νησάκι έχει τις χάρες του και την μοναδικότητα
του (το χαρακτηρισμό της αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής).
4.Η γενικότερη κατάσταση στα νησιά μας με το προσφυγικό επηρεάζει τον τουρισμό;
Το προσφυγικό αποτελεί την νέα κοινωνική «γάγγραινα» με διεθνή εμβέλεια.
Οι ροές των προσφυγών κυνηγώντας το όνειρο της επιβίωσης και της
ασφάλειας και
προσβλέποντας την μετεγκατάσταση τους στη βόρεια
«πλούσια» Ευρώπη από τη δοκιμαζόμενη περιοχή της Μ.Ανατολής, συνεχίζουν.
Δυστυχώς η χώρα
μας έχει εμπλακεί ως ενδιάμεσο διαμετακομιστικό
κέντρο και η διαχείριση του θέματος εκφεύγει πλέον από τα στενά χωρικά
μας όρια. Αυτή η ρευστότητα αντανακλά και στο ευαίσθητο τουριστικό
προϊόν. Η περίπτωση της Κω (τέταρτος τουριστικός προορισμός) δείχνει την
λεπτότητα του προβλήματος. Η ηρεμία, η κοινωνική ισορροπία και το
ασφαλές περιβάλλον είναι τα εχέγγυα της τουριστικής εικόνας του τόπου
φιλοξενίας
και της αντιμετώπισης της όποιας κρίσης από αυτόν.
5. Ποια ήταν τα πιο συχνά παράπονα των τουριστών που ήρθαν πέρυσι στη Ρόδο;
Περισσότερα συγκεντρώνοντα στη Μεσαιωνική Πόλη στο κομμάτι της αρνητικής
συμπεριφοράς των κραχτών και στην επιδεικνυόμενη αισχροκέρδεια μερικών
επιχειρήσεων. Πράγματι οι τουρίστες αποδίδουν μεγάλο βάρος στην ποιότητα
των διακοπών τους και κυρίως στις κοινωνικές σχέσεις με την ευρύτερη
έννοια.
Ένα άλλο θέμα ανάγεται στην
δυσκολία των πεζοδιαβάσεων και συγκεκριμένα
για την ταλαιπωρία που υφίστανται
τα
Άτομα με Ειδικές Ανάγκες από το
πλήθος των άναρχων μηχανοκίνητων σταθμεύσεων.
Επίσης η διαδρομή μεταξύ εμπορικού λιμανιού και τουριστικού οφείλει να
αναβαθμιστεί και να αποτελέσει μια «περατσάδα» με τους ανάλογους
αστικούς εξοπλισμούς. Το θαλάσσιο μέτωπο (από το ύψος του Μίρα-Μάρε έως
και το Καρνάγιο) αποτελεί τη βιτρίνα του νησιού και οφείλει να έχει τη
ιδιαίτερη τουριστική μέριμνα.
6. Με την ανακατασκευή του Κολοσσού συμφωνείτε;
Ο Κολοσσός αποτελεί για το νησί και όχι μόνο το ζωντανό μύθο του.
Σίγουρα είναι ταυτισμένος με τη Ρόδο από τον 3ο αιώνα π.Χ και ακόμη και
σήμερα τα μηνύματα από την μεγαλειώδη κατασκευή της εποχής εκείνης,
είναι επίκαιρα και αναγνώσιμα (και στον τουριστικό τομέα). Όμως του
μύθους τους έχουμε για να προκαλούν ενδιαφέρον, λόγο
και μυστήριο. Η
πρόκληση της (επανα)κατασκευής του είναι αμφισβητήσιμη γιατί ο
χωροχρόνος αποδίδει νέες συνθέσεις, νέα τοπόσημα που οφείλουμε να
καταθέσουμε εμείς, με την δική μας κουλτούρα, για τις επόμενες γενιές.
Το σημερινό ζωντανό δίλημμα είναι τι πολιτισμό αφήνουμε για τις επόμενες
δεκαετίες ? Πάνω σε ποιες
ηθικές αξίες και αρχές μπορεί να δομηθεί ο
νέος αξιακός χάρτης? Είναι ερωτήματα που ο τότε Κολοσσός τα απάντησε την
εποχή του μέχρι και σήμερα.
Εμείς είμαστε ικανοί να χειροτεχνήσουμε το δικό μας Κολοσσό?
7. Σε δύο μήνες ανοίγει η νέα τουριστική περίοδος...Τι θα πρέπει να
προσεχθεί για να φεύγουν ικανοποιημένοι οι τουρίστες που μας
επισκέπτονται;
Εκτιμώ ότι βασικό μέλημα μας είναι η λειτουργικότητα του νησιού και της
Δωδεκανήσου. Με τη λέξη «λειτουργικότητα» αναφέρομαι στη συνύπαρξη,
συνεργασία και συνηγορία δράσεων, πράξεων, αποφάσεων μεταξύ ΟΛΩΝ των
εμπλεκόμενων
στον τουριστικό χώρο. Ο Τουρισμός είναι ένα κέντημα πολλών
συναρτούμενων κόμβων και κινήσεων ώστε να υπάρχει το επιχειρούμενο
θετικό αποτέλεσμα.
Αλλά πάνω από όλα είναι ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ, είναι συμπεριφορά, είναι ευθύνη.
Ο Τόπος διαθέτει άριστες τουριστικές μονάδες οι οποίες έχουν βραβευθεί
στην παγκόσμια αγορά. Έχουμε ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται με
φιλότιμο και
συνέπεια. Έχουμε τουριστικούς παράγοντες έμπειρους και
αποτελεσματικούς, αλλά και η νέα γενιά δείχνει καλά στοιχεία εγγυώμενα
το επιχειρηματικό μέλλον. Έχουμε ένα Τόπο ευλογημένο που μας «έφτιαξε»,
ας κάνουμε και εμείς το αντίστοιχο αντίδωρο σε Αυτόν με την
περιβαλλοντική μας φροντίδα, με την κοινωνική μας συνεργατικότητα, με
την οικονομική μας ελεγξιμότητα.
Ο Τουρισμός είναι το μονοπάτι για το ξέφωτο, ας το φροντίζουμε συνεχώς. See more at:
http://www.verena.gr/
Via
Post A Comment - - ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΕΔΩ --->>>
Δεν υπάρχουν σχόλια :